tiistai 17. tammikuuta 2017

Hyvällä tuulella

Happy in Singa





Viime päivitykseni jäi tilanteeseen, jolloin tuntui, että kaikki oli huonosti. Tällä hetkellä tilanne kuitenkin on jo varsin toisenlainen ja tilannettani täällä muun muassa erityisesti kohensi se, että pyytämäni siivooja saapui meille visiitille. Siivooja puhdisti kaikki pinnat ja selvisi myös, että hän pesee peitot pyykinpesukoneessa ja tämän takia sänkyjen peittoja ei ole kääritty lakanoihin. Tässä ilmastossa kaikki kuivuu todella nopeasti, joten mikäs siinä. Vaihdoimme myös yhteisvoimin sänkyni aluslakanan ihan varmuuden vuoksi ja siivooja toi mukanaan puhdistusaineita, joilla meidän on helppo ylläpitää asunnon puhtautta. Nykyään ruma kotimme on siis puhtoinen ja uskallan jopa sekä säilyttää että laittaa ruokaa keittiössämme!


Minun sänkyni joka vihdoin on varmasti saasteeton


Eksotiikkaa elämään


Yksin ulkomailla ollessa sen huomaa, miten heti on hauskaa kun alkaa tapahtumaan. Kuluneen viikon aikana minulla oli neljä castingiä ja kaksi työkeikkaa, joten tapahtumaa riitti, vaikka meneillään onkin niin sanottu ”low season”.  Keskiviikkona oli ensimmäinen kunnon casting-päiväni ja minulla ja kämppiksilläni oli kaikilla samat kolme castingiä. Edeltävänä iltana piti tietysti nousta kunnon kuume, mutta kieltäydyin silti jäämästä kotiin ja aamulla ennen lähtöä nappasin kaksi pelastavaa ibumaxia. Niin sitä sitten lähdettiin yhteisvoimin, minä kuumehikeä valuvana, kohti ensimmäistä casting-paikkaa, jonne oli 22 minuutin kävelymatka. Ibumaxit laskivat kuumeen tehokkaasti ja pitkästä päivästä huolimatta kuume ei myöskään enää noussut illalla eikä myöhemmin. Minulla taisi olla tuuria!


Tällä mallikortilla kierrän castingejä täällä Singaporessa

Castingit täällä ovat todella erilaisia verrattuna Milanon castingeihin. Niitä on vähän, mutta toisaalta myös malleja on vähän, joten jokaisessa castingissä jokaiseen malliin todella kiinnitetään huomiota. Yhtenkään ”grazie, ciao”-castingiin en ole vielä täällä törmännyt! Hääpuku-castingissä juttelimme omistajan kanssa niitä näitä ja meistä jokainen sovitti hääpukua. Näytös-castingissä jokaisen mallin kävely videoitiin ja keskiviikon viimeisessä castingissä meidät kaikki puettiin Marc Jacobsin vaatteisiin ja meidän piti pitää hauskaa ja tanssia musiikin tahtiin.



Välimatkat täällä ovat todella pitkiä ja matka asunnolta yhteen castingiin saattaa kestää yli tunnin ja usein kestääkin. Täällä on myös niin paljon julkista liikennettä, että saattaa olla, etten aamulla enää löydäkään illalla tutkimaani reittivaihtoehtoa, vaikka muita saman kestoisia löytyykin. Torstaina matkustin tunnin ja 15 minuuttia yhteen suuntaan castingiäni varten, mutta reissu ei ollut turha, sillä meitä malleja oli kutsuttu paikalle vain neljä kappaletta ja meistä jokainen sovitti kolmea eri vaatetta ja poseerasi videolle. Miten turhauttavaa olisikaan matkustaa tuollainen matka ja perillä vain vilauttaa kansioita laiskoille silmille, joita todella ei edes kiinnosta!



Tänään olin myös castingissä, jossa olin yksin. Ihan yksin, minä vain. Kyseessä saattoi olla go&see, vaikka toimistolta saamissani ohjeissa lukikin casting, mutta silti oli mielestäni varsin ennen kuulumatonta, että paikalle odotettiin vain ja ainoastaan minua! Vietin castingissäni varmasti yli puoli tuntia, kun ensin täytin lomakkeen ja kirjani tutkittiin perinpohjaisesti. Juttelin online-osaston vastaavan kanssa pitkään ja hän vei minut pieneen studioon, jossa kuvasimme nopean testikuvauksen yrityksen vaatteissa. Ikinä elämässäni en kyllä ole näin perusteellisessa castingissä ollut, mutta eipä siis ainakaan tuntunut turhalta tämäkään yli tunnin matkustus!

Ensimmäisen casting-päiväni aikana tapasin myös paljon mukavia malleja, jotka ovat samassa toimistossa kanssani ja heistä yhden kanssa olen viettänyt nyt paljon aikaa yhdessä. Vaikkei siis samassa asunnossa kanssani asukaan tällä hetkellä oman henkisiäni ihmisiä, olen silti löytänyt itselleni seuraa. Kaiken kaikkiaan olen todella kiitollinen siitä miten asiat täällä Singaporessa tällä hetkellä ovat: asunto on puhdas, olen neljästä castingistä onnistunut buukkaamaan kaksi työtä ja lisäksi minulla on kaveri.

Saimme toimistolta liput Singaporen suurille taidemessuille
 





Hyvää huumoria


Kuulemisiin ystävät! Ensi postauksessa lupaan kertoa töistäni ja siitä miten aasialainen työtapa poikkeaa tottumastani eurooppalaisesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti