maanantai 27. helmikuuta 2017

Viimeiset viikot ja iso jos

Mallin elämä on ainaista jossittelua. Mikään asia ei ikinä ole täysin varmaa, vaan kaiken takana piilee aina se "entä jos?" Kannattaako minun edes lähteä Singaporeen? Entä jos en tienaakaan? Entä jos en saakaan uusia kuvia? Entä jos en saa uusia kavereita ja entä jos en viihdy? Entä jos lähteminen onkin elämäni suurin seikkailu ja entä jos menetän tilaisuuden johonkin upeaan jättämällä menemättä? 
- Niinpä, entä jos.


"Huoh."
Kevin West

Elämä täällä Singaporessa heittelee. Toisinaan nautin olostani ja toisinaan vaivun jossitteluun. Entä jos olisin nyt Suomessa, mitä kaikkia töitä olisin voinut mahdollisesti tehdä? Sosiaalinen media on peto, joka kertoo minulle koko ajan mitä kaikkea menetän Suomessa ja ajaa minut miettimään "entä jos en olisikaan lähtenyt?" 

Muutaman kuluneen viikon aikana castingejä on ollut todella vähän. Olen ollut onnekas, sillä minulla on ollut kuitenkin työkeikkoja ja olen pysynyt aktiivisena. Tilanne kuitenkaan ei ole ollut se, etteikö castingejä olisi ollut ollenkaan. Sesonki on nyt kiinalaisen uuden vuoden hulinan päätyttyä ollut huomattavasti aktiivisempi, mutta ainoastaan minua ei ole lähetetty castingeihin. Miksei? Entä jos castingeihin on haluttu vain tummia tyttöjä ja oma vaaleuteni ei olekaan Singaporen tyyliä? Entä jos toimistolla on ajateltu minun jo saaneen riittävästi töitä, joten minua ei ole lähetetty enää castingeihin, ”jotta töitä riittäisi muillekin”? Jossittelua, jossittelua, mutta miten vain asia todellisuudessa onkaan, ei mikään vaihtoehto tunnu kovin hyvältä. Miksi muut tytöt käyvät päivittäin castingeissä ja minulle on tarjolla vain aivan muutama viikossa? Nyt olen viettänyt tyhjiä päiviä ja ajaututnut jossittelemaan, että entä jos minun todella olisikin ollut kannattavampaa vain jäädä kotiin?


Behind the Scenes @ FWardrobe

Työn touhussa FWardrobe lookbook-kuvauksissa

Keijukaislookki muotiopiskelijan lopputyömalliston kuavauksissa

SK Jewellery korunäytöstä pääsin tekemään yhdessä ystäväni Kiran kanssa!

Valtavat perinteiset kiinalaiset hääkorut - SK Jewellery

Ja kaunis Feline Bridalin hääpuku

Toisinaan iskee kova koti-ikävä, mutta ennen kaikkea minulla on ollut täällä todella hauskaa. Entä jos en olisikaan koskaan tullut tänne ja en olisi koskaan tavannut Singaporen ystävääni Kiraa? Entä jos Kira olisikin päättänyt elämässään jotain toisin ja hän ei nyt olisikaan täällä? Onneksi minulla on täällä kanssani tämä yksi samanmielinen ihminen, joka jakaa seikkailuni ja ymmärtää kokemani. Jostain syystä asunnon kanssani jakavat mallit tuntuvat erilaisilta kuin minä. He ovat minua vain vuoden nuorempia, mutta ikäero välillämme tuntuu valovuodelta. Johtuuko se kulttuurierosta vai siitä että olen jo viisi vuotta asunut omillani, en tiedä, mutta tämä aurinkoinen jenkkityttö tuntuu täällä oikeastaan ainoalta ihmiseltä, jonka kanssa voin todella puhua, nauraa ja tulla ymmärretyksi.


Yhteiset seikkailut ovat vieneet meidät muun muassa Marina Bay Sands -hotellin kuuluisaan infinity pool -uima-altaaseen








Maisemat 57. kerroksesta olivat arvatenkin huikeat!

Useimmiten elämässä riski kuitenkin kannattaa. Jossittelun päihittäminen on lupaus uusista kokemuksista ja mahdollisuus seikkailuun. Todennäköisesti enemmän harmittaisi, jos jättäisi mahdollisuuden käyttämättä, kuin tarttuu tilaisuuteen ja kokee jotakin uutta, vaikka sitten epäonnistuen. Aina on myös olemassa mahdollisuus, että riskin ottaminen on elämän paras päätös.

Nyt aluillaan on viimeinen viikkoni Singaporessa ja tietääkseni minulle ei ole luvassa enää mitään ohjelmaa. Ellei muuta, niin olen ainakin oppinut tästä matkasta paljon.  Elämä opettaa ja "everything happens for a reason". Olen oppinut, että mahdollisesta epäonnistumisesta huolimatta, riskin ottaminen kannattaa. Tällä hetkellä tuo suuri haaste edessäni on astuminen elämässä eteen päin ja työn etisiminen Suomesta. Jotenkin tuntuu pelottavalta pyrkiä työelämään. Entä jos kukaan ei haluakaan palkata minua, koska olen ollut malli? - Niin, entä jos. Elämä on täynnä jossittelua, mutta ehkä sitä olisi vähemmän jos työskentelisin Suomessa työssä, jossa on säännölliset tulot. Ainakin saisin olla kotona, jossa Topias voisi tarvittaessa lohduttaa tätä "stressipalleroa". Jokatapauksessa aion tehdä parhaani ja ottaa riskin.

Lisää kuvateksti



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti