tiistai 19. toukokuuta 2015

Kahdet kuvaukset yhdessä päivässä

Päivä on ollut fyysisesti erittäin raskas, mutta päällimäisenä tunteena tällä hetkellä silti ovat onnellisuus ja valtava kiitollisuus. Tänään olen toiminut mallina kahdessa hyvin erilaisessa kuvauksessa, joista molemmista on odotettavissa huikeita kuvia! Näistä mahdollisuuksista minun on ehdottomasti kiitettävä vain ja ainoastaan Alexanderia, joka näkee paljon vaivaa kasvattaakseen mallikansioni kiitettäviin mittoihin.

Aamun ensimmäinen kuvaukseni alkoi yhdeksältä ja matka-aika paikanpäälle oli tunnin (45 min + eksymisvara), joten aamuni starttasi aikaisin. Onneksi yhteisen huoneen kanssani jakavalla Isabellilla oli myös kuvauksista johtuva aikainen herätys, joten emme häirinneet toisiamme aikaisilla aamutoimillamme.

Päivän ensimmäinen kuvauspaikkani oli paikallisessa muodin ja kuvauksen design-koulussa (IED Istituto Europeo di Design). Koulu oli suuri ja hyvätasoisen oloinen, ja olikin mielenkiintoista havaita, miten tällaisen alan opiskelu on kannattavaa aivan eritavalla kuin Suomessa. Italiassa muoti on läsnä jokapuolella, jolloin kuvaajia, stylisteja, meikkaajia ja muita alan ammattilaisia todella tarvitaan.

Ilmeisesti kyseessä oli opiskelijoiden loppukoepäivä, sillä suuri hallimainen studiotila oli jaettu useisiin pieniin studioihin, joissa opiskelijaryhmät malleineen työskentelivät. Varmuutta asiaan en kuitenkaan saanut, sillä oman ryhmäni opiskelijoista vain stylisti puhui englantia ja hänkin vain auttavasti. Kaikki ryhmässäni olivat kuitenkin tosi mukavia minulle ja hymyilivät ja näyttivät yläpeukkua sen merkiksi, että hyvin menee ja hyvältä näyttää.

Kuvaukset oli beauty-kuvaukset, joissa sain hassutella kameran edessä. Rekvisiittana minulla oli pikkulasten koruja ja kameran edessä sain päälle hyvän "ilikurinen kakara" -fiiliksen. Tässä taas maistiaisiksi muutama stylistin ottama kuva varsinaisten kuvaamisten välissä.

Viimehetken fiksailut
MUAH: Federica Zinfollino

Stylist: Edoardo Caniglia
MUAH: Federica Zinfollino
Stylist: Edoardo Caniglia

MUAH: Federica Zinfollino
Stylist: Edoardo Caniglia

Päivän ensimmäisen kuvauksen jälkeen olikin jo aika lähteä suuntaamaan kohti seuraavaa. Matkalla bussissa koin alkupäivän seisoskelun jälkeen ansainneeni istumapaikan ja syöksyin istumaan heti paikan vapauduttua. Siinä sitten istuin tyytyväisenä ja nakertelin mukaan pakkaamiani eväitä.

Jälkimmäinen kuvaukseni oli eilen tapaamieni kuvaajien kanssa ja saapuessani minua tervehdittiin lämpimin halauksin ja poskisuudelmin. Kuvauksissa minulle tultaisiin laittamaan kolme erilaista lookkia, joista kaksi ensimmäistä olivat lähinnä kuvaajia ja meikkaajaa varten ja viimeisin toimistoani ja mallikansiotani varten.





Ensimmäinen lookeista oli "paha kuningatar", jossa minulla oli dramaattiset mustat meikit, musta korsetti ja valtava violetti hame. Toisessa lookissa vuorostaan olin "hyvä kuningatar" ja meikkiä pehmennettiin ruskeammaksi, päähän laitettiin kukkia ja iholle kultaa ja glitteriä. Viimeistä toimistoa varten otettavaa settiä varten meikit pestiin kasvoiltani ja tilalle laitettiin kasoittain öljyä ja huulikiiltoa kunnon wetlookin saavuttamiseksi. 

The Evil Queen
MUAH: Elena Gentila

The Good Queen
MUAH: Elena Gentile

Kuvauksissa oli kaksi kuvaajaa: Juliet Labdien ja  Debora Pota, sekä meikkaaja Elena Gentile. Kaikki olivat minulle niin mukavia, että pitkästä päivästä huolimatta väsymys ei päässyt iskemään ja minulla oli hauskaa koko kuvausten ajan. Miten minä todella rakastankaan mukavia ihmisiä! Nämä vielä kun olivat todella sydämestään asti ystävällisiä ihmisiä, niin että minun oli todella hyvä olla. Ihmiset: olkaa mukavia! Sana on karmaisevan lattea, mutta mukavuuden merkitys on mittaamaton.

Kotimatkalla metrossa sain Alexanderilta viestin, että kuvaukseni Veronassa onkin siirretty huomiselle. Aamulla minulla on kaksi castingiä, joista toinen on "callback" Alexander Mc Queenille, mikä tarkoittaa, että aikaisemmassa castingissä minusta on pidetty ja he haluavat nähdä minut uudelleen - niin jännittävää!! Castingieni jälkeen päiväni ei suinkaan lopu, vaan hyppään junaan kohti Veronaa ja kuvauksia!

Tänään kotiin päästyäni olin aivan kuitti ja tulen olemaan sitä taatusti myös huomenna. Palkitsin itseni ja laitoin itselleni koko nipun herkkuani parsaa. Alexander tykkää pitää minut kiireisenä ja meidän keskustelumme usein päättyvätkin minun toteamukseeni: "I like being busy!"









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti