maanantai 18. toukokuuta 2015

Very happy now

Vaihteeksi toisenlainen, ainoastaan yhden päivän tapahtumien, teksti!

Aamu alkoi jo perinteiseksi muodostuneeseen tapaan: minä herään ensimmäisenä kello 7.45, käyn pikaisesti suihkussa ja ryhdyn keittämään kahvia (kaasuhellalla) samalla ihoani rasvaillen ja pukeutuen. Muut tytöt mönkivät sängyistään kahdeksan jälkeen ja syömme hetken yhdessä aamupalaa ennen kuin minä poistun ovesta. Bookkerini Alexander vaatii, että minun on käytävä toimistolla joka aamu sen auettua yhdeksältä. En tiedä koskeeko tämä sääntö vain minua, vai kaikkia Alexaderin malleja, mutta joka tapauksessa tästä johtuen poistun joka aamu asunnoltamme ensimmäisenä.



Odotin jo aamulla innolla, että viikonloppuna otetuista kuvista jotkin olisivat saapuneet Alexanderin sähköpostiin, mutta uusia kuvia ei oltu vielä lähetetty. Päivääni ei myöskään ollut tullut uusia castingejä, joten toimistolla käytyäni lähdin suorittamaan päivän tehtävälistaani.

Ensimmäinen castingeistäni oli Chi Magazinen kuvauksia varten ja casting tapahtui poikkeuksellisesti kahvilan terassilla. Tytöt vuoron perään, minä mukaan lukien, istuivat pöydän ääreen, antoivat mallikansionsa castaajien tutkittavaksi, kiittivät ja poistuivat.

Päivän kaksi castingiäni sijaitsivat hyvin lähellä toisiaan ja niiden väliin minulla jäi melkein kaksi tuntia aikaa seikkailla kaupungilla. Muistin Lush-luomukosmetiikkaliikkeen sijaitsevan lähellä, joten päätin mennä sinne kuluttamaan aikaani. Tämä liike on täydellinen ajantappamiseen, sillä myyjät puhuvat aina hyvää englantia ja testatuttavat asiakkailleen kaikkia ihania tuotteita. (Miksei Suomessa ole Lushia??) Aika kului mukavasti kädet erilaisissa kuorinnoissa ja rasvoissa pyörien enkä tietenkään voinut poistua tyhjin käsin.

LUSH: Fresh handmade cosmetics www.fightingagaintanimaltesting.com
Angels on Bare Skin: kasvojen kosteuttava mantelikuorinta
Marilyn: vaaleisiin hiuksiin ennen suihkua levitettävä vaaleutta kirkastava ja kiiltoa tuova hoito
+ kaupanpäällisiksi saamani testishampoo ja -hoitoane
Castingeistä jälkimmäinen oli huomattavasti jännittävämpi uimapuku ja alusvaate firma Bisbiglin casting. Tytöt pikasuodatettiin ensin casting-tilan aulassa, josta mielenkiintoisimmat tytöt pääsivät vaihtamaan firman bikinit päälleen. Minä sain päälleni kauniin vihreän vetoketjukoristeisen bikinisetin ja jäin odottamaan vuoroani.

Castingistä jäi todella hyvä fiilis, sillä bikineissä esittäytymisen jälkeen minut pyydettiin vaihtamaan omat vaatteeni takaisin ja tulemaan arviointihuoneeseen uudestaan. Minua käänneltiin ja pyöriteltiin ja tukkaa pistettiin auki ja kiinni. Tämä selvästi oli kiinnostuksen merkki, sillä en nähnyt muita tyttöjä pyydettävän uudelle käynnille. Toki olin paikalla vain hetken ja casting jatkui vielä poistuttuani, mutta hyvin menneen castingin jälkeinen fiilis on kyllä aikamoinen!


Kukkuu! Casting look on aina meikitön

Palasin castingeistäni takaisin asunnollemme, söin lounasta ja epätoivoisesti yritin kirjoittaa liiketoimintaosaamisen esseetäni Isabellin makoillessa parvekkeella auringossa. Minulle on myös selvinnyt, että huonetovereillani ei olekaan aivan täysin samanlaiset nimet, sillä belgialainen Isabel kirjoitetaan yhdellä l-kirjaimella, kun taas saksalainen Isabell kirjoitetaan kahdella - ratkaiseva ero!

Neljältä minulla oli sovittuna tapaaminen toimistolla seuraavan päivän kuvaajan kanssa, joten en kauan ehtinyt esseeni kanssa tuskailla. Nuori naiskuvaaja ja hänen assistenttinsa olivat molemmat aivan super ihania ja minulla tulee olemaan todella hauskaa heidän kanssaan kuvauksissa huomenna. He kertoivat, että saan päälleni pitkän valkoisen hulmuavan mekon, jota saan sitten heilutella. Ihanaa!

Toimistolla selvisi myös, että uudet kuvani eivät olleet vielä saapuneet, mutta Alexander oli taas taikonut minulle kasan uusia kuvauksia! Huomenna minulla tulee olemaan kahdet kuvaukset, joista ensimmäiset alkavat kello 9.00 ja toiset 13.30 näiden tapaamieni naisten kanssa. Torstaina puolestaan minut kiidätetään junalla kuvauksiin Veronaan! Eikös Verona ole se paikka, jossa Romeo ja Julia tapahtuu..? Torstain kuvaukset ovat siinä mielessä myös testikuvaukset, että niistä ei makseta minulle palkkaa, mutta minulle kustannetaan junamatkat ja kuvat tullaan myös julkaisemaan!

Alexander antoi perinteiset italialaiset poskisuudelmat tälle riemusta sihisevälle tytölle ja kysyi:
-"Are you happy now?"
-"I am very happy now."

+ bonuksena eilisen herkkuateria
Kaksi palaa lohta 2 €!!

5 kommenttia:

  1. Helsingissä on Lush! Siellä rautatieasemalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. ups onnistuin poistamaan kommentin vahingossa, mutta Helsingissä on kaksi Lushia. Toinen on Stockan lähellä :)

      Poista
    3. No johan! Kiitos tiedosta. Ei sitä sitten turkulaisena tule tietäneeksi kaikkea :D Täytyykin muistaa tämä seuraavaa Helsingin reissua silmällä pitäen!

      Poista
    4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista